.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصویب اختیارات هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 از تصویب وظایف و اختیارات هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

محمد حسین سرورالدین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ابلاغ و تصویب مصوبه ترکیب وظایف و اختیارات هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با دستور رئیس جمهور «رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 721 مورخ دوم آبان» اظهار کرد: در این مصوبه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس هیئت امنای استانی و رئیس بزرگ‌ترین واحد مرکز استان به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و دبیر هیئت امنای استانی، امام جمعه مرکز استان، استاندار، نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی با معرفی دبیرخانه شورا، چهار نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی استان با انتخاب هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دو نفر از روسای واحدهای استانی با انتخاب روسای واحدهای استان جزو اعضای هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شدند.

وی با بیان اینکه برای انتصاب یک فرد مناسب و شایسته به سمت ریاست واحد رشت در حال رایزنی با اعضای شورای منطقه هستیم، افزود: پس از این انتصاب‌ دبیرخانه منطقه 17 به دبیرخانه هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نام می‌یابد.

این مسئول به مسئولیت‌پذیری خود با حفظ سمت در واحد رشت اشاره کرد و گفت: به دلیل رسیدگی به مشکلات دیگر واحدهای استان در سمت ریاست منطقه 17 و به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات دانشجویان واحد رشت، دانشجویان می‌توانند از طریق تماس با دفتر روابط عمومی منطقه 17 و یا ارسال پیام و فاکس به شماره‌های دبیرخانه مذکور درخواست‌های خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در اولویت امور قرار می‌گیرد ادامه داد: برای این منظور صندوق رسیدگی به امور دانشجویی نیز در واحد رشت فعال است.

سرورالدین، رسیدگی به امور تربیتی دانشجویان را از عمده‌ترین اولویت‌های دانشگاه خواند و گفت: رسیدگی به مسایل تربیتی باید در موازات رسیدگی به دیگر امور مانند آموزش، پژوهش، مسایل رفاهی و ... باشد.

وی درباره امکانات محیطی واحد رشت که بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی آزاد اسلامی در گیلان است، اظهار اذعان کرد: این دانشگاه هنوز یک سایت اصلی ندارد در حالی که واحدهای دانشگاهی حدود 50 هکتار باید محوطه داشته باشند و تهیه یک قطعه زمین حداقل 30 هکتاری برای توسعه واحد رشت به منظور جامع شدن آن یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امکانات رفاهی این واحد را مناسب با تعداد دانشجویان در حال تحصیل در آن ندانست و افزود: اکنون بالغ بر 12 هزار دانشجو در این واحد مشغول تحصیل هستند که وجود امکاناتی مانند نماز خانه، کتابخانه، سرویس‌های بهداشتی و ... در شان این واحد نیست.

وی به مشکل ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پارک خودروهای دانشجویان در کنار خیابان اشاره کرد و گفت: با توجه به مسکونی بودن اطراف این دانشگاه پارک خودروها مقابل ورودی دانشگاه برای دانشجویان و ساکنان منطقه مشکلاتی را به وجود آورده که رایزنی‌هایی با شهردار کلانشهر رشت و شهردار منطقه دو صورت گرفته و برای برطرف شدن این مشکل تمهیداتی اندیشیده شده است.

سرورالدین، ایجاد یک ورودی جدید در پشت ساختمان دانشکده کشاورزی واحد رشت را موجب هدایت حجم بزرگی از پارک خودروها به آن دانست و یادآور شد: کار آسفالت این ورودی جدید به‌زودی به پایان می‌رسد.

وی به احداث پل هوایی عابر پیاده برای تسهیل در تردد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و متذکر شد: این تصمیم برای سهولت در تردد دانشجویان با توجه به خیابان پرتردد و خطرناک بلوار لاکان گرفته شده است.

این مسئول فضا سازی و زیبا سازی محیط دانشگاه به ویژه واحد رشت را مهم خواند و خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح زیبا سازی محیط دانشگاهی نیز برنامه‌هایی تدوین شده که به‌زودی اجرا می‌شود.

وی انتصاب جدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را نیازمند همدلی مسئولان استانی دانست و یادآور شد: انتصاب رئیس دانشگاه از نظر علمی و اعتقادی دارای ویژگی‌هایی است که داشتن مدارج علمی تا مقطع دکترا، استادیار بودن، مقید بودن به اصول اخلاقی، حسن شهرت و با کفایت بودن در مدیریت برای اثبات این امر از جمله شرایط انتصاب است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.508 seconds.